سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/10/22
8:58 عصر

نکاتی درباره تمرینات سرشانه

بدست علیرضا در دسته

عضلات سرشانه در بدنسا زی از اهمیت زیادی بر خوردار است زیرا علاوه برمهم بودن این عضلات در مسا بقه از نظر مردم نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا که این عضلات نقش مهمی را در تناسب ا ندام دارند.

ضعف این عضلات درحکات سینه و زیربغل تاثیر منفی داردواین را باید گفت  به علت حساس بودن مفصل سرشانه افراد مبتدی نباید حرکاتی مانند پرس سرشانه با دمبل را اجرا کنند .

حرکت نشر از جانب حرکت بسیا ر مفیدی برای بخش میانی عضلات سرشانه است

این قسمت بیشتر باعث چهارشانه نشان دادن افراد میشود.

نکته مهمی که یاداور میشوم اهمیت وتوجه بیشتر به بخش پشتی سرشانه است و اکثر افراد نیز از این ناحیه ضعف دارند چرا که بخش جلوی و میانی سرشانه در بیشتر حرکات تحت فشار قرار میگیرد نکته دیگر بر نامه تمرینی باید به گونه ای باشد که به تمام بخشهای سرشانه فشار وارد آید مثلاْ حرکت سرشان هالتر از جلو و سرشان هالتر از پشت نباید در یک جلسه تمرینی باشد.

برای قسمت پشتی سرشانه حرکت نشر از جانب به حالت خمیده حرکت بسیار مفیدی است. 


88/10/22
8:57 عصر

عوامل مؤثر بر عملکرد کار عضلانی

بدست علیرضا در دسته

عوامل متعددی بر عملکرد کار عضلانی اثر می گذارد ، مهمترین این عوامل به شرح زیر است :

?- دریافت ناکافی انرژی

برای ورزشکارانی که باید با وزن مشخصی رقابت کنند ، در صورت نیاز به تغییرات وزنی ، این اقدام باید چندین روز قبل از شروع مسابقات انجام شود . کاهش وزن در روزهای قبل از مسابقه ، اثرات سوء فوق العاده شدیدی روی توان عضلانی ورزشکار دارد . دریافت ناکافی انرژی برای مدت کوتاه ( ? تا ??  روز ) اگر در روزهای قبل از شروع مسابقه نباشد ، بر سطح توانایی اثر سوء ندارد ، اما در دراز مدت ،‌ موجب کاهش توانایی بدن می شود .

?- کیفیت رژیم غذایی

هر چه رژیم غذایی از نظر کیفیت متعادل تر باشد ،‌ بازده کار عضلانی رضایت بخش تر می شود .

?- افراط در تغذیه

افراط و زیاده روی در تغذیه به مدت متوسط یا طولانی ، حتی اگر میزان تمرینات بدنی ثابت باشد ، موجب افزایش وزن می شود و بر توانایی بدن اثر سوء دارد .

?- تعداد وعده های غذایی

تعداد زیاد وعده های غذایی ( ? تا ? بار در روز ) موجب افزایش بازده نسبت به ? بار غذاخوردن در روز می شود . این تعداد وعده های غذا از خستگی ناشی از کار سنگین پس از غذاخوردن و کاهش قند خون ثانویه که ناشی از خوردن غذاهای زیاد در یک وعده است ، جلوگیری می کند .

?- تعادل کمی بین وعده های غذا و مزایای ترکیب صبحانه

صبحانه باید یک چهارم از تمام نیازهای مواد مغذی روزانه را تأمین کند و شیر و لبنیات و یا تخم مرغ داشته باشد .

? - مصرف دخانیات

مصرف دخانیات برای ورزشکاران ممنوع است ، زیرا :

موجب تخریب ویتامین ث می شود و در نتیجه خستگی زودرس عضلانی پدید می آید .

موجب کاهش قند خون می شود و در نتیجه فعالیت عضلانی مختل می شود .

موجب اختلال در رسیدن اکسیژن به بدن و اختلال در اعمال قلبی - عروقی می شود .

?- نقش الکل

الکل نه برای کارکرد فعالیت عضلانی مناسب است و نه برای مبارزه با سرما . مصرف الکل حالتی شبیه « ضربه شلاق » را دارد که در لحظات پس از مصرف با مرحله خستگی شدید و کاهش بازده کار عضلانی همراه است . بنابراین ، مصرف مشروبات الکلی برای ورزشکاران مجاز نیست .

? - نوشابه های محرک

مصرف قهوه ، چای و مخلوط آن بر تجزیه چربی ها که برای بالا بردن عملکرد عضلانی لازم است ، اثر غیرقابل انکاری دارد ، اما مصرف مقادیر زیاد آن ها موجب تحریک پذیری ، عصبانیت و ادرار بی موقع می شود ، بنابراین ، بهتر است قبل از مسابقات مصرف نشود


88/10/22
8:57 عصر

افراد مبتدی معمولا در ابتدای شروع بدن سای

بدست علیرضا در دسته

افراد مبتدی معمولا در ابتدای شروع بدن سای از رشد سریعی بر خوردارند ولی یک مبتدی نباید از برنامهای پایه و ابتدائی با عجله بگذرد.یک مبتدی باید با انجام حرکات پایه

با استفاده از شکل و فرم صحیح حرکت رشد خود را تضمین کندو حدود یک سال باید با این روش بدنسازی را ادامه دهد.اکثر بدنسازان حرفهای نیز به مدت یک الی دو سال به انجام حرکات پا یه ای پرداخته اندو این کلید داشتن قدرت بدنی و توان پایه است و این حرکات باعث ایجاد حجم مناسب در عضلات می شود.

اگر هدفتان از بدنسازی کسب حجم عضله است پس بیشتر روی حرکات دمبل و هالتر تکیه کنید و سعی کنید از وزنه های نسبتاْ سنگین در حد توانتان استفاده کنیدوبین ستهای تمرین بیشتر استراحت کنید واگر هدفتان چربی سوزی است روی حرکات با دمبل و دستگاهها و کابلها تکیه کنید و میزان استراحت بین ستهای تمرینی را کاهش دهید.

روزهای استراحت برای مبتدیها از اهمیت زیادی بر خوردار است همانطور که تمرین کم باعث تحریک عضلات به رشد نمی شود تمرینات بیش از حد نیز اثر مشابهی دارد .شما باید به بدنتان فرصت دهید تا بدن برای اجرای جلسه بعدی تمرین کاملاْ بازیابی شود.بهترین تعداد جلسه تمرین در هفته برای افراد مبتدی ? جلسه تمرین و ? روز استراحت میباشد علاوه بر آن هر ?هفته یک هفته استرحت کامل کنید.

نکته بسیار مهم دیگر تغذیه می باشد.یک بدنساز باید این را بداند که اگر تمریناتش درست و اصولی باشد اما تغذیه اش نادرست باشد باید داشتن بدنی حجیم و زیبا را فراموش کند.

رژیم غذایی یک مبتدی باید به شکل زیر باشد:

روزی ? الی ? وعده غذایی کوچک و باید حدود ?? درصد کالری دریافتی از کربوهیدراتها ?? درصد از پروتئین ها و ?? درصد از چربیها باشد و همچنین باید از مولتی ویتامین مینرال استفاده کرد.

حداقل باید روزی ? لیتر آب بنوشید و بلافاصله بعد از تمرین مواد غذایی دارای کربو هیدرات ساده مانند سیب یا آب میوه و نوشیدنیهای کربو هیدرات دار استفاده کنید وحدود ?/? ساعت بعد از تمرین ?? گرم پروتئین به بدن خود برسانید .

اگر به این روش عمل نکنید از رشد عضلانی بر خوردار نخواهید شد با این روش علاوه بررشد عضلانی چربیهای بدن را نیز کاهش می دهید.

برای مصرف پروتئین روی منابع خالص مانند تخم مرغ گوشت سفید وگوشت قرمز کم چربی ویا یک مکمل مانند why  تکیه کنید .

برای کربوهیدراتها نیز میتوانیداز غذاهایی مثل برنج سبزیجات دانه های روغنی و ماکارونی استفاده کنید .

استفاده از کربوهیدراتهای ساده مانند سیب موز خربزه باید در حد تعدل باشد.

سعی کنید ?/? ساعت خواب یک نوشیدنی پروتئینی میل کنید.

سعی کنید برنامه تمرینی خود را هر سه ماه یک بار تغییر دهید و در حین تمرین بین ذهن وعضله ارتباط بر قرار کنید که این خود باعث رشد عضله می شود.


88/10/22
8:57 عصر

روش های ساده برای کاهش وزن

بدست علیرضا در دسته

کاهش وزن نیاز به تغییر در نحوه غذاخوردن ، میزان ورزش و نحوه تفکر در مورد غذا دارد .

اگر روند کاهش وزن را به اهداف و قدمهای کوچکتری تجزیه کنید به موفقیت بیشتری می رسید .

کارشناسان معتقدند که انجام تغییرات کم و کوچک در یک زمان یک استراتژی بزرگ و مهم بوده و این روند خسته کننده نبوده و باعث کاهش وزن آهسته تر و مداومتری می شود .

به یاد داشته باشید که در مسابقه کاهش وزن کسی برنده می شود که آهسته و مداوم حرکت کند . این نوع حرکت به شما کمک می کند که به هدف خود رسیده و آن را حفظ کنید .

زمانیکه می خواهید برنامه کاهش وزن را شروع کنید در ابتدا کار سختی به نظر می رسد درحالیکه اقدامات کوچک تبدیل به عادت شده و نهایتاً طی تمام مسیر خسته کننده و ناامید کننده نخواهد بود .


88/10/22
8:56 عصر

دورههای استروئیدی در بدن سازی

بدست علیرضا در دسته

در مطالب قبلی چندین دوره متفاوت و با دو داروی تزریقی دکادورابولین و سوستانون تقدیم حضورتان کردیم.در این قسمت قصد داریم تا برای کسانی که از تزریق کردند می‌ترسند و یا در هر حال نمی‌خواهند از استروئید تزریقی استفاده کنند یک دوره جدید با استروئید خوراکی دیانابول تقدیم حضورتان کنیم.این دوره با وجود تک استروئیدی بودن اصلا مناسب حال مبتدیان نیست و به خاطر صدماتی که به کلیه و کبد ممکن است وارد شود توصیه می‌شود نیمه‌ حرفه‌ای ها نیز با دقت زیادی آنرا مصرف کنند.دیانابول گرچه زمانی مثل نقل و نبات در بین بدنسازان و پاورکاران مصرف می‌شد و بسیار عالی نیز جواب می‌داد ولی این داستان‌ها افسانه شده و آن دیانابول‌ها با آن کیفیت گیر جی‌ کاتلر هم نمی‌آید!!!سالهاست که دیانابول اصل تولید نمی‌شود و در عوض نمونه‌های نه چندان معتبری مثل نمونه‌های شرکت تایلندی Britishdis بوفور دیده می‌شود.در ایران هم دیانابول‌‌های موجود صددرصد تایلندی هستند و البته داروفروشان به ظاهر زرنگ،آنها را با نامهای جالبی مثل پینک،کله ماری،بیضی،کریستالی و... عرضه می‌کنند تا از این طریق بتوانند کلاههای گشادتری سر خریداران این محصول بکشند!!! البته از همین خانواده دیانابول می‌توان نمونه‌های بهتر مثل متان روسی یا ناپوسیم رومانیایی را نیز پیدا کرد.

برای مصرف این دوره نیاز به 385 عدد قرص دیانابول 5 میلی گرمی می‌باشد.

 

هفته                        تعداد دیانابول مصرفی در طول روز

1                                                      5

2                                                      6

3                                                      7

4                                                      8

5                                                      10

6                                                      8

7                                                      6

8                                                      5

 


   1   2      >